Algemene voorwaarden – Bezoeker

Artikel 1 – Definities

  1. Contenthuys: Contenthuys, gevestigd te Den Haag , KvK-nummer 74976648.
  2. Klant: degene met wie Contenthuys een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: Contenthuys en Klant samen.
  4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

 

Artikel 2 – Toepasselijkheid 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Contenthuys.
  2. Contenthuys en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. Contenthuys en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

 

Artikel 3 – Prijzen

  1. Contenthuys hanteert prijzen in euro’s en inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  2. Contenthuys mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen. 
  3. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Contenthuys vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren. 
  4. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Contenthuys, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is afgesproken.
  5. Wanneer Contenthuys en de Klant voor de dienstverlening een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken..
  6. Contenthuys mag tot 10% van de richtprijs afwijken. 
  7. Contenthuys moet de Klant binnen vijf dagen laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen. 
  8. Contenthuys mag zijn prijzen jaarlijks aanpassen. 
  9. Contenthuys zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
  10. De consument mag de overeenkomst met Contenthuys opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging, in de periode tussen kennisgeving van de prijsverhoging en de boekingsdatum.

 

Artikel 4 – Betalingen en betalingstermijn

  1. De Klant moet de betaling direct bij boeking hebben voldaan.
  2. De betalingstermijnen die Contenthuys hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Contenthuys aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen. 
  3. Contenthuys mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

 

Artikel 5 – Gevolgen te late betaling 

  1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Contenthuys de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Contenthuys. 
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 
  4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Contenthuys zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald. 
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Contenthuys op de Klant onmiddellijk opeisbaar. 
  6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Contenthuys, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

 

Artikel 6 – Herroepingsrecht 

  1. Een consument mag een online boeking binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer: 
  • de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
  • het een spoedreparatie betreft
  • het weddenschappen of loterijen betreft
  • de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
  • het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien
  1. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
    • zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
    • zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
  2. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar michelle@contenthuys.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Contenthuys, contenthuys.nl.

 

Artikel 7 – Verzekering

  1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
    • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
    • zaken van Contenthuys die bij de Klant aanwezig zijn
    • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
  1. De Klant geeft op eerste verzoek van Contenthuys de polis van deze verzekeringen ter inzage.

 

Artikel 8 – Garantie

  1. Wanneer de Klant en Contenthuys een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Contenthuys enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

 

Artikel 9 – Uitvoering van de overeenkomst 

  1. Contenthuys voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit. 
  2. Contenthuys mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant. 
  4. De Klant moet ervoor zorgen dat Contenthuys op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Zorgt de Klant er niet voor dat Contenthuys tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

 

Artikel 10 – Informatieverstrekking door de Klant 

  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Contenthuys.
  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. 
  3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Contenthuys de betreffende bescheiden. 
  4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Contenthuys redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

 

Artikel 11 – Geheimhouding 

  1. De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Contenthuys ontvangt geheim.
  2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Contenthuys waarvan de Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Contenthuys schade kan berokkenen.
  3. De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie zoals genoemdin lid 1 en 2 van dit artikel geheimhoudt. 
  4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
    • die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
    • die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht 
  5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

 

Artikel 12 – Boetebeding

  1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Contenthuys voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
  2. Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
  3. Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
  4. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag zoals genoemd in lid 2 of 3 van dit artikel betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
  5. De Klant moet de boete zoals genoemd in lid 1 van dit artikel betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. 
  6. Contenthuys mag naast de boete zoals genoemd in lid 1 van dit artikel ook een schadevergoeding eisen van de Klant.

 

Artikel 13 – Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart Contenthuys tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Contenthuys geleverde producten en/of diensten. 

 

Artikel 14 – Klachten

  1. De Klant moet een door Contenthuys geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Contenthuys daarvan op de hoogte te stellen binnen één (1) maand na het vaststellen van de tekortkoming. 
  3. Een consument moet uiterlijk binnen twee (2) maanden na het vaststellen van de tekortkoming Contenthuys hiervan op de hoogte stellen.
  4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Contenthuys hierop gepast kan reageren. 
  5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Contenthuys.
  6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Contenthuys andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

 

Artikel 15 – Ingebrekestelling

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Contenthuys.
  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Contenthuys ook daadwerkelijk op tijd bereikt. 

 

Artikel 16 – Aansprakelijkheid Klant

  1. Wanneer Contenthuys een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst. 
  2. De Klant is aansprakelijk voor alle schade die Contenhuys lijdt die verband houdt met de uitvoering van de overeenkomst.
  3. Ingeval door Klant schade wordt toegebracht aan de inboedel van de locatie waarop de overeenkomst betrekking heeft,  is de Klant gehouden de vervangingswaarde te vergoeden, onverminderd het bepaalde in lid 2 van dit artikel. 

 

Artikel 17 – Aansprakelijkheid Contenthuys

  1. Contenthuys is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Wanneer Contenthuys aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
  3. Contenthuys is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden of schade aan (de inboedel van) de locatie waarop de overeenkomst betrekking heeft.
  4. Wanneer Contenthuys aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting. 



Artikel 18 – Vervaltermijn

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Contenthuys vervalt twaalf (12) maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

 

Artikel 19 –  Beëindiging

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Contenthuys toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis. 
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Contenthuys nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Contenthuys in verzuim is. 
  3. Contenthuys mag de overeenkomst met de Klant  opzeggen, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Contenthuys kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen. 

 

Artikel 20 – Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Contenthuys door de Klant niet aan Contenthuys kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. 
  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    – een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    – wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
    – stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
    – computervirussen
    – stakingen
    – overheidsmaatregelen
    – vervoersproblemen
    – slechte weersomstandigheden
    – werkonderbrekingen
  3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Contenthuys één (1) of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Contenthuys kan nakomen. 
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste dertig (30) kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Contenthuys de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels opzeggen. 
  5. Contenthuys hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen. 

 

Artikel 21 – Privacy

  1. Contenthuys verwerkt persoonsgegevens van de Klant indien en voor zover noodzakelijk is voor het aangaan van of de uitvoering van de overeenkomst. Voor zover benodigd, geeft de Klant met het aangaan van de overeenkomst met Contenthuys of door het akkoord gaan met deze algemene voorwaarden ondubbelzinnig toestemming voor het verwerken van persoonsgegevens.
  2. De Klant heeft te allen tijde het recht op inzage, wijziging of verwijdering van zijn persoonsgegevens overeenkomst de geldende wettelijke regelingen. Hiervoor kan de Klant contact opnemen met Contenthuys via het e-mailadres: michelle@contenthuys.nl
  3. Contenthuys heeft haar privacy en cookie beleid ten opzichte van Klant neergelegd in de documenten “Privacy verklaring AG” en “Cookieverklaring”, te vinden op de website van Contenthuys.



Artikel 22 – Wijziging overeenkomst 

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Contenthuys de overeenkomst schriftelijk aanpassen. 

 

Artikel 23 – Wijziging algemene voorwaarden

  1. Contenthuys mag deze algemene voorwaarden wijzigen. 
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Contenthuys altijd doorvoeren. 
  3. Ingrijpende wijzigingen zal Contenthuys zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen. 

 

Artikel 24 – Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Contenthuys aan anderen overdragen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Contenthuys. 
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW. 

 

Artikel 25 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden. 
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Contenthuys bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

 

Artikel 26 – Overige bepalingen

  1. Contenthuys en de Klant komen uitdrukkelijk overeen dat er geen content mag worden gemaakt welke uitsluitend bedoeld is voor een volwassen publiek (18+).

 

Artikel 27 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Contenthuys is Nederlands recht van toepassing. 
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Contenthuys is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Contenthuys, tenzij de wet iets anders bepaalt.

Toevoegen marketingdoeleinden: Bij selectie van ‘social korting’ tijdens aankoop, geef je toestemming aan Contenthuys dat de gedeelde content gebruikt mag worden voor marketingdoeleinden.


Opgesteld op 03 juni 2024.